DEPREM FELAKETİ YAKLAŞAN SEÇİMLER VE SORUMLULUKLARIMIZ

6 Şubat 2023 günü Kahramanmaraş’ın Pazarcık ve Elbistan ilçeleri merkezi depremin üzerinden bir aydan fazla bir zaman geçti. Yıkıcı depremler de 50.000’e yakın vatandaşımız hayatını kaybetti 150.000’e yakın insanımız da yaralandı. 11 ilimiz doğrudan bunların komşusu yedi ilimizide dolaylı etkileyen deprem tüm ülkemizde acıların yaşanmasına sebep oldu.

Depremin meydana geldiği andan itibaren, devlet kurumlarının, yerel yönetimlerin, sivil toplum kurumlarının ve gönüllü insanlarımızın bir yandan arama kurtarma, bir yandan insani yardım, diğer yandan barınma ve diğer ihtiyaçların giderilmesi için topyekün bölgeye koşması takdire şayan, millet olarak bir arada olmanın ve dayanışmanın en güzel örneği olarak ortaya çıkmış bulunmaktadır.

Kahramanmaraş’ta yaşanan depremlerden sonra bölgeye her türlü yardım seferberliği başlatan Kayseri Valiliği, Kayseri belediyeleri ve sivil toplum kurumları yardım ve desteklerini artırarak devam ettirmektedir. Bunun yanında şehrimize gelen 50.000’e yakın depremzedeye evsahipliği yapan şehrimizde, bu insanlarımızın ihtiyaçların karşılanması için de Valilik, Belediyeler, Üniversiteler ve sivil toplum kurumları olarak özveriyle çalışmalarına devam etmektedir

Kayseri Gönüllü Kültür Kuruluşlarına bağlı sivil toplum kurumları olarak, depremin yıkıcı etkilerinin görüldüğü Kahramanmaraş ve ilçeleri, Hatay ve ilçeleri ile Malatya ve Adıyaman ile ilçelerine geçmiş olsun ve taziye ziyaretlerinde bulunup, yardımlarımızı ulaştırıp sivil toplum ve yerel yöneticilerle görüşmeler yaptık, acılarının paylaştık.

Yaptığımız ziyaret ve görüşmelerde devlet sivil toplum ve yerel yöneticilerin dayanışması ile çadır kentlerin kurulduğu bölgede kalan Depremzedelerin yeme içme ve barınma ihtiyaçlarının karşılanıyor olduğunu, bazı yerlerde çarşı pazarın açılmaya başlayıp, hayatın normale dönmeye başlıyor olduğunu gördük ve çok memnun kaldık.

Bölgede bu gelişmeler yaşanırken Kayseri’mizde İncesu ve Hacılar ilçelerimiz merkezli 4 şiddetinin üzerinde depremlerin yaşanması Kayseri halkımızı büyük endişeye sevk etti. Halkımıza geçmiş olsun dileklerimizi bildiriyoruz. Ayrıca Kayserimizin merkez ve ilçelerinde yapılan inceleme ve denetimlerde beş yüzden fazla binanın ağır hasarlı, yüzlerce binanın da orta ve hafif hasarlı olduğu yetkili kurumlarca

tespit edilmiş bulunmaktadır. Bunun yanında çok sayıda apartman ve iş yeri sahibinin, binaların hasar durumunu inceleme müracaatlarına, haftalarca yetkililer tarafından inceleme heyeti gönderilmeyerek dikkate alınmadığı, binalarına girmekte korku yaşadıkları, şikayeti kamuoyuna yansımış bulunmaktadır.

Kayseri Gönüllü Kültür Kuruluşları olarak;

-  6 Şubat günü Kahramanmaraş merkezli meydana gelip 11 ilimizde büyük yıkım ve ölüm ve yaralanmalara sebep olan depremde hayatını kaybeden vatandaşlarımıza Allah’tan rahmet yaralılara acil şifalar milletimize baş sağlığı diliyoruz.

-  Depremde büyük korku yaşayıp, ilimizde meydana gelen depremlerde korku yaşayan Kayseri halkımıza geçmiş olsun dileklerimizi bildiriyoruz.

-  Deprem bölgesinde yaraların sarılması için gece gündüz çalışan Kayseri Valiliğimizi, Büyükşehir ve ilçe belediyelerimizi tebrik ediyoruz.

- Depremin meydana geldiği andan itibaren bölgeye ulaşan, arama kurtarma, yardım beslenme ve diğer ihtiyaçların giderilmesi için gece gündüz çalışan insani yardım kuruluşlarımızı tebrik ediyoruz.

-  Bölgeye yaptığı ziyaretlerle taziye ve geçmiş olsun dileklerini iletip,yardımları ulaştırıp sıkıntıları yerinde inceleyen sivil kurumlarımızı tebrik ediyoruz.

-  İlimize gelen Depremzedelerin hayata tutunması için, olağanüstü gayret gösteren kamu kurumları ve sivil kurumlarmızı tebrik ediyoruz.

-  Vatandaşın binalarının depreme dayanıklılık durumunun zaman geçirmeden tespiti ve vatandaşın rahatlatılması için Çevre ve şehircilik il müdürlüğümüzü daha fazla gayretli olmaya, mağduriyetlere anında müdahale etmeye davet ediyoruz.

Bunlara ilave olarak 14 Mayıs’ta yapılacak olan Cumhurbaşkanlığı ve Milletvekili seçimlerinde siyasi partilerimizi

• Liyâkatli, dürüst, halka ve sivil toplum tecrübesi ve tanışıklığı olan Şaibesiz adaylarla Milletin karşısına çıkmaya davet ediyoruz