Elbistan’daki çadır kentte yaralar sarılıyor

Kahramanmaraş merkezli meydana gelen ve 11 ilde yıkıma sebep olan deprem sonrası yaraların sarılması için tüm Türkiye seferber oldu. Evlerini kaybeden vatandaşlar için kurulan çadır kentlerde ise birçok ilden gelen yardımlar ve gönüllü insanlar hayatın normale dönmesi amacıyla çalışıyor.

Kahramanmaraş’ın Pazarcık ve Elbistan ilçeleri merkezli 9 saat arayla meydana gelen iki büyük deprem, Kahramanmaraş, Gaziantep, Şanlıurfa, Diyarbakır, Adana, Adıyaman, Osmaniye, Hatay, Kilis, Malatya ve Elazığ illerinde yıkıma sebep oldu. Yaşanan depremler sonrasında deprem bölgelerine yönelik yardım seferberliği başlatıldı. Belediyeler, kurum kuruluş ve gönüllüler afetzedelerin ihtiyaç duyduğu alanlarda bölgeye yardım ediyor. Kahramanmaraş’ın Elbistan ilçesinde de barıma ihtiyacının karşılanması için çadır kentler kuruldu, kuruluyor.
Çadır kentte vatandaşların, çocukların ve gençlerin acılarını unutturmak, onların yanında olmak ve mağduriyetlerini bir nebze de olsa gidermek için bölgeye yemek ve oyun alanları, lavabolar, gezici kütüphaneler de kuruldu.

Çadır kente gezici kütüphane getirdiklerini söyleyen Samsun İl Kültür ve Turizm Müdürü Adnan İpekdal, “Kültür ve Turizm Bakanlığı Sinop İl Müdürlüğü ile Samsun İl Müdürlüğü olarak gezici kütüphane aracımızı getirdik. 3 günden beri burada çocuklarımıza, gençlerimize vatandaşlarımıza kültür hizmeti sunmaya çalışıyoruz. Çocukların kütüphanemize yoğun ilgisi var. Çocuklarımıza oyuncak meyve suyu gibi çeşitli hediyelerimiz de oluyor. Yan tarafta bir çadır var orada film etkinliklerimiz oluyor. Oyun hamurları satranç oyunları, farklı farklı oyunlar oynuyoruz, çocuklara oyuncaklarda dağıtıyoruz. Bir nebze olsun depremzede çocuklarımızın vatandaşlarımızın acılarını unutturmaya, dindirmeye gayret gösteriyoruz” şeklinde konuştu.

Çadır kentte çocuklarla birlikte futbol oynadıklarını, kitap okuduklarını söyleyen Genç Kızılay Gümüşhane Başkanı Ozan Alemdar da, “Depremin ilk gününden çocuklara, halka bir bir yardım etmek için buradayız. Burada çocuklarla kitap okuyoruz, oyuncak dağıtıyoruz, gofret ve meyve suyuna bilerek yeniliyoruz, onlarla mutlu günler geçiriyoruz. Amacımız buradaki halka bir nebze olsun depremi unutturmak onlar için buradayız. Burada baya bir çocuk var, nereye baksak bir umudu olan çocuk görüyoruz. Her yerde onlara imkan verildiği sürece bizim imkanımız olduğu sürece onlarla ilgileniyoruz” ifadelerini kullandı.

‘ELİMİZDEN GELDİĞİNCE YARDIMCI OLMAYA ÇALIŞIYORUZ’

Gümüşhane Genç Kızılay gönüllüsü Hasan Çelik de, “Burası psikososyal destek çadırı. Burada çocuklarla etkinlikler yapıyoruz, oyunlar oynatıyoruz. Müzikler eşliğinde oyunlar oynuyoruz. Oyuncak, abur cubur dağıtımı yapıyoruz. Burada amacımız çocukların biraz olsun motivesini sağlamak. Yaşadıkları büyük bir travma var, bu travmayı atlatmalarına yardımcı olmak. Elimizden geldiğince yardımcı olmaya çalışıyoruz” diye konuştu.

Çadır kentte çorba dağıtımı yapan Mahmut Erdal ise, “Burada yaklaşık 5-6 bin kişi var. 2-3 bin çadır var. Bizde her gün burada sıcak çorba, döner, pilav, kahvaltılık, elimizden ne gelirse vatandaşlarımıza ikram etmeye çalışıyoruz. İstanbul’dan geldik vakfımızla birlikte kardeşlerimiz için çalışıyoruz. 4 gündür buradayım bugün son günüm başka arkadaşlar geldi bugün onlara devredeceğiz. Onlarda bir 4 gün kalacaklar sonra diğer arkadaşlara devredecekler” dedi.